Zargana Oltası Nasıl Yapılır

Bu yazı Nasıl Yapılır kategorisine tarihinde tarafından gönderildi.


Zargana haraketli bir balıktır ve tutması zevklidir.Sahte yemlerle tekneden daha çok yakalanır ancak kıyıdan da yemli olta kullanılarak zargana yakalanabilir.Bu videoda yeterli boya ulaşmış zarganalar için ( kalem değil ) ne tür bir takım yapılabileceği konusunu göreceksiniz.

Malzemeler :

* Zargana topu
* 11-12 numara siyah iğne
* 0,18 – 0,20 mm 1 – 1,5  kulaç misina

 

 

Neden 3 iğne kullandık ?

Birinci amacımız balık yakalama şansımızı arttırmaktı.İkinci ve daha önemli amacımız ise yemin şeklini bu iğne serisinin ayarlayacak olmasıydı.Zargana için kullanacağınız yem yöreye göre farklılık gösterebilir ancak genel olarak şerit şeklinde kesilmiş balık en güzel yemdir.Bu şeritin uzunluğu yaklaşık 8 cm olmalıdır.Şerit olarak kesilmiş yem en üstteki iğneden itibaren takılmaya başlanır.Bu iğne yeme bir kez saplanır ve yem bir tur döndürülerek diğer tarafa geçirilir.Daha sonra diğer iğneler yem içerisine gömülür.

Bu şekide yemi taktığınızda yem suyun içerisinde dönerek gelecek ve cazibesi artacaktır.Fakat avlandığınız alanda küçük zarganalar varsa bu durumda takımda ki yemi küçültüp iğne eksiltmeniz gerekebilir.Ayrıca bir zargana yakaladığınızda onun kuyruk kısmından şerit keserek yem yapabilirsiniz.

Bu takımla avlanma şekli atıp bekleme şeklinde bir avlanma şekli değildir.Olta ileri savrulduktan sonra kamış dik tutulur, makara yemi sadece haraketlendirecek kadar bir hızla sarılır ve yem takip edilir.Bu çok önemli bir ayrınıtıdır.Eğer balık varsa takip ettiğini ve saldırdığını göreceksiniz.Kesinlikle oltayı çekmeyin, aksine dik tuttuğunuz kamışınızı aşağı eğerek boşalmasını sağlayın.Zargana yemin güvenli olduğunu düşündüğü anda zaten yemi alıp gitmeye çalışacaktır.O gidiş esnasında yemi çalıp balığı yakalayabilirsiniz.

Rastgele


Zargana Oltası Nasıl Yapılır” üzerine 12 düşünce

  1. Çağlar

    Merhaba arkadaşlar. Ben henüz 13 yaşımdayım ama zargana yı çok iyi tutuyorum. Size tavsiyem iğneyi saklarken iğnenin ucunu dışarıda bırakın vede iğneyi dikine değil yatay bir şekilde yerleştiriniz. Hepinize rastgele

  2. İbrahim

    Arkadaslar, bence zargana icin en güzel sistem sarı ve beyaz naylon iple avlanmaktır. Ne olta ne yem derdi yok. Zargana gagasını ipe öyle bir dolaştırıyorki kaçmasına imkan yok. Bu pazar 25 tane yakaladım. Misinayı ( kösteği ) 20 veya 25 lik yapın ve ipi ucuna bağlayın.

  3. Amatör Balıkçı Yazar

    Merhaba Burak

    Eğer sürekli atıp çekerek zargana avlayacaksan fırdöndü takman hem misinanın gamlanmaması hemde yemin haraketinin daha cezbedici olmsaı için gereklidir. Şayet bazı bölgelerde olduğu gibi atıp bekleyerek aralıklarla oltanı çekeceksen bu durumda kullanmana gerek yok.

  4. Burak

    Arkadaşlar ben bişey öğrenmek istiyorum. Zargana topunun bir ucunu oltadaki misinaya yani ana bedene baglıyoruz bir ucunuda balığın yakalandığı bedene bağlıyoruz. Peki burda fırdöndü (normal veya klipsli) kullanmamızda yarar varmı ? Kullanmasak olurmu yani ?

  5. Amatör Balıkçı Yazar

    Merhaba Zarganacı

    Fatihte nerde oturuyorsun bilmiyorum ama o bölgede zargana avlayabileceğin en güzel yer kumkapı balık halinin az ilerisinde ( balıkçı barınağının sol tarafında kalan bölge ) bulunan fenere doğru ilerleyen kıyıdır. Ancak sonbahar zamanında iyi avlanabiliyorduk. Şimdi durum değişmiş olabilir emin değilim.

  6. Zarganacı

    Arkadaşlar, istanbula yenı yerleştigimden zargana balığını fatih tarafında nerde yakalayabileceğime dair bilgi istiyorum. Teşekkürler

  7. Amatör Balıkçı Yazar

    Merhaba Ahmet

    Anadolu yakasında Kartal sahili, Maltepe sahili, Kanlıca sahili, Vaniköy parkı, Kuleli ve Radar çevresinde zargana yakalayabilirsiniz.

  8. Ahmet

    Ya arkadaşlar ben istanbul sancaktepe de oturuyorum ve daha yeni başladım olta balıkcılığına ve çok sevdim. Sizden öğrenmek istediğim zargana anadolu yakasında nerede daha çok çıkmakta bileniniz varmı ?

  9. Anaokulu

    Hobilerim arasında balıkçılık var ve bu yazı bana faydalı oldu. Mutlaka deneyeceğim

  10. Amatör Balıkçı Yazar

    Güzel ve bol balıklı avlar sevgili arkadaşım. Rastgele

  11. Balıkçı Murti

    Merhabalar. Bugün zarganada ilk günümdü ama maalesef eve elim boş döndüm.Fakat yanımda tutanlardan çok şey gözlemledim.Tavuk etiyle bile tutan vardı, ben hamsi denedim. Eminim verdiğiniz bilgiler çok işe yarayacak. Teşekkürler.

  12. Seydi Mehmet Türkol

    Merhaba.İki gündür zargana balığı yakalamak için uğraşıyorum.Sizin yazdıklarınızı okudum ve sanırım yarın bunu başarıcam.Teşekkür ederim

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>